logo rica verzorgingsproducten

Maak kennis met Rica

Rica is een Italiaans familiebedrijf actief in de haar-en lichaamsverzorging sinds 1994 en ondertussen present in 60 landen wereldwijd. Ze staan voor Responsible Beauty en ontwikkelen natuurlijke behandelingen die de schoonheid van lichaam en geest versterken.

Rica produceert haar- en lichaamsverzorgingsproducten met behulp van de natuurlijke bronnen van Sicilië en de vulkaan Etna.

In 2014 brengt RICA het Naturica gamma uit. Ook hier zorgde hun familiale spirit voor een extra touch. Zo zijn alle producten gebaseerd op hun thuis, hun land, de Mediterrane cultuur en natuur. Zelfs de hoofdingrediënten vinden daar hun oorsprong.

Ontdek de krachtige missie van Rica

Be Responsible | Elke dag opnieuw dragen we zorg voor mensen producten en de planeet

Get Inspired | Van de natuur, de Middellandse zee en de Mediterrane omgeving

Share the Culture | Spread the word!

& make it Amazing

icon glanzend haar

Mediterraans

  • in het respect voor onze herkomst en onze culturele bagage.
  • in hun basis voor de natuur van Sicilië: ons land, onze landschappen en onze vulkaan, de Etna.
  • in hun inspiratie voor de creatie van al onze producten.
icon duurzaamheid

Etna

  • Het belangrijkste ingrediënt van alle Rica formules is meteen ook het meest waardevolle omdat het uit de dieptes van de aarde komt nadat het door vele lagen van gesmolten rots verrijkt werd met mineralen die het haar voeden en versterken.
  • Het vulkanisch water is de belangrijkste bron voor comfort en natuurlijke verrijking van het haar.
icon natuurlijke producten

Vijgcactus

  • Niet enkel het symbool van het eiland maar ook een onuitputbare bron van schoonheid voor het haar en huid.
  • Groeit in groten getale wild op Sicilië. Iconisch genoeg ook het symbool van het eiland. Het is een onuitputbare bron van schoonheid en welzijn voor haar en huid.

Een groenere manier om de ecologische voetprint te reduceren

Responsible beauty

  • Het streven naar ecologische duurzaamheid vormt de leidraad bij elke beslissing die genomen wordt.
  • De inspiratie hiervoor wordt gevonden in de natuur.
  • De natuur als model voor duurzaamheid.

De waarde van een familiebedrijf

  • De motivatie en gedrevenheid van een familiebedrijf is anders dan die van de grote winst-georiënteerde bedrijven.
  • De menselijke factor gaat nooit verloren.
  • De kernwaarden en basisfilosofie blijven behouden.
  • Beslissingen worden niet enkel genomen om de aandeelhouders tevreden te stellen.

Made in Italy

  • Italië staat ervoor bekend in de haircare industrie om prestige en kwaliteit van onschatbare waarde te creëren.
  • Italië is een toonaangevend land in de mode-industrie, de nieuwste trends komen veelal uit Italië. De hoofdsteden voor Style, Fashion en Design situeren zich daar allemaal.
  • Italië is dicht bij Belux gelegen waardoor de ecologische voetafdruk beperkt blijft.

Met natuurlijke haarverzorging, komt je haar écht tot leven!

Laat je verwennen met een drankje en een relaxerende hoofdmassage.